Velkommen til din Online Wellness Shop
(0 vare) - 0,00 DKK

Din indkøbskurv er tom.

 

1 til 5 af 17

Side:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
pr. side

Dårlige kostvalg og -vaner – især småspiseri af fødevarer, der har et højt fedt-, sukker- eller saltindhold – kan føre til en række kostrelaterede sygdomme, herunder diabetes, jernmangel, lavt blodsukker, fedme, forhøjet blodtryk, for højt kolesteroltal og hjertekarsygdomme.

Læs mere

Vi bliver som regel sultne hver tredje, fjerde time, så flere mindre måltider i løbet af dagen kan faktisk afholde dig fra at spise for meget ved hovedmåltiderne.

Læs mere

Vores sundhed er Rigdom

26/08/2014 23.24

Denne fantastiske lighed mellem helbred og økonomi har ledt til to nye udtryk, der for os erstatter de forældede og uklare udtryk ”sygdom” og ”sundhed”.

Læs mere
Kommentarer | Oprettet i Mærk Forskellen med Herbalife... af Martin Hedegaard

I form til Livet

26/08/2014 23.09

Nemme måder at bringe mere motion ind i dit liv på...

Er det helt umuligt at presse 30 minutters motion ind i dit travle program?

Nej, det er det ikke! Alt, hvad du foretager dig, kræver en form for aktivitet, men når vi kalder det ‘motion’, bliver det pludselig til en pligt, og modstanden kommer snigende. Det er på tide at tænke nye tanker. Regelmæssig aktivitet plejer både din krop og dit sind.Det hjælper med at reducere stress, det opstrammer og styrker musklerne, kan forbedre leddenes bevægelighed, forbrænder kropsfedt, fjerner giftstoffer, øger knoglernes massetæthed og meget mere!

Støt din krop nu - begynd allerede I DAG...

I form til livet!

Før du gennemgår nedenstående liste med vores ideer, skal du tage højde for følgende sikkerhedsforanstaltninger – uanset hvad du vælger at gøre, skal du passe på dig selv!

  • Varm op, før du dyrker motion, for at undgå skader.
  • Hvis du føler dig utilpas, så stop med at motionere, og søg hjælp.
  • Drik masser af vand, især når det er varmt.
  • Dyrk ikke motion, lige efter du har spist.
  • Før du kaster dig over nogen form for motion, bør du konsultere din læge for at blive vejledt
  • Lad være med at overdrive – for meget for hurtigt gavner ikke en krop, der har været vant til inaktivitet! Byg gradvist op, og giv kroppen tid til at justere sig.

Det kræver en vis indsats, hvis en aktivitet skal være nyttig og høre ind under kategorien ’motion’. De fleste sundhedseksperter anbefaler 30-40 minutters vedvarende fysisk aktivitet hver anden dag. Det menes at give mest. Hvis du ønsker at regulere vægten, skal du prøve at undgå at fokusere på, hvor meget fedt du ønsker at slippe af med. Vægtregulering er blot en af fordelene ved motion. Den akkumulerende effekt ved regelmæssig motion er langt mere effektiv. Bare vent og se, hvor anderledes du får det! Husk, at den mængde energi, din krop forbrænder, afhænger af aktivitetens type, varighed, forholdet mellem muskler og fedt, din alder og kondition. Du ved, at du bruger meget energi, når du sveder og bliver forpustet!

Lej en tæpperenser, og giv dine tæpper en omgang...

Og du behøver ikke at gå glip af dine yndlings- programmer i fjernsynet. Sørg bare for at se dem stående. Du kan indarbejde alle former for aktivitet. Jog eller gå på stedet, lav sprællemandshop, stræk ud, lav armøvelser med to dåser flåede tomater, spring i minitrampolin. Overvej at købe lidt fitnessudstyr som fx. en lille trappemaskine eller en kondicykel – der findes et utal af muligheder.

Har du fanget ideen?

Som du kan se, behøver de sunde motionsvaner ikke at være kedelige eller ensformige. Vær aktiv tre til fire gange om ugen, og i løbet af ingen tid begynder du at mærke forskellen. Når du er klar til at gå et skridt videre, så køb nogle motions-dvd’er eller meld dig på et motionshold, og du vil ikke fortryde det!

Kroppen har brug for den rette mængde proteiner hver dag for at forblive stærk og sund.

Kommentarer | Oprettet i Mærk Forskellen med Herbalife... af Martin Hedegaard

Hvis tanken om at spankulere rundt i bikini skræmmer dig, er det ikke for sent at komme i form til sommeren. Prøv at foretage en række mindre ændringer kostmæssigt og i din dagligdag, og du er snart klar til stranden!

Vælg med omtanke

Det er vigtigt at få masser af frugt, grøntsager, fuldkorn, magre proteiner og fedtfattige mælkeprodukter. Disse næringsrige fødevarer indeholder langt færre kalorier pr. bid end den mindre hensigtsmæssige kost. Spis frugt og grøntsager som mellemmåltider, og drik masser af vand frem for at vælge kalorieholdige fødevarer og søde drikkevarer.

Den bedste start

Folk, der som oftest spiser morgenmad, er bedre i stand til at regulere deres vægt, hvorimod dem, der springer morgenmaden over, som oftest har tendens til at overkompensere for det og spise for meget til frokost. H ar du svært ved at spise meget om morgenen, så prøv en skål havregryn med lidt proteinpulver drysset hen over, noget frisk frugt og lidt hytteost eller yoghurt. Eller prøv at snuppe en proteinshake med proteinpulver, mælk og frugt.

Afsæt tid til at motionere

Det er som regel altid en udfordring at finde tiden til at motionere, men det er ikke desto mindre af afgørende betydning, når det gælder vægtregulering. Hvis du har svært ved at finde tid i løbet af dagen til at træne, så prøv at sætte vækkeuret en halv time tidligere, så du kan få trænet og dernæst komme i bad som det første. Det er en god idé, hvis du er tilbøjelig til at tale dig selv fra det sidst på dagen. Hvis du ikke er morgenmenneske, så er det tid til plan B: En rask travetur ved frokosttid. Prøv at spørge dine kollegaer, om de vil med. Det virker ekstra motiverende, og så har du også sværere ved at springe turen over. Hvis det er svært at finde 30 sammenhægende minutter, så prøv at udføre tre eller flere mindre træningssektioner. Det er fint at akkumulere træningen i løbet af dagen.

Sæt dig mål

Sæt dig målbare mål, som du ved, at du kan nå – det er ikke nok at sige: »Jeg vil dyrke mere motion«. Det er bedre at sige: »Jeg vil gå en rask travetur på en halv time tre gange om ugen«. Eller beslut dig for, hvor meget du vil gå hver dag, og brug en skridttæller. Det er meget motiverende at kunne se, hvor tæt du er på at nå dagens mål. Ved at sætte dig realistiske mål, som du kan overholde, opnår du ændringer i din livsstil, som er langt mere holdbare, og det fører til en succesfuld vægtregulering på langt sigt.

Sørg for at fejre din succes

Når du føler, din motivation daler – hvilket sker for de fleste – så mind dig selv om, hvorfor du i første omgang valgte at gå i gang med denne forandring. Bevar fokus på dine sejre frem for dine fiaskoer. Prøv at være mindre opmærksom på, hvad vægten viser, og giv dig selv et klap på skulderen for alle de gode vaner, du er ved at skabe.  

Kommentarer | Oprettet i Mærk Forskellen med Herbalife... af Martin Hedegaard

1 til 5 af 17

Side:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
pr. side