Close
740 Herning Frijsenborgvej 12
Ring/sms: 23 34 45 26 E-mail: martin@dinwellnessguide.dk
Lettest efter kl.: 17

Din daglige mængde proteiner afhænger af en lang række faktorer, som f.eks. hvor meget du vejer, og hvor stor din muskelmasse er – og ikke kun om du er kvinde eller mand.

Da protein er så vigtigt, for at du kan opretholde en tilpas muskelmasse (dybest set alt det, der ikke er fedt), bør den foreslåede mængde proteiner, du skal spise hver dag, delvist afhænge af sammensætningen af din muskelmasse. Det optimale er, hvis du får målt dine kropsforhold (der findes endog badevægte, der kan klare den opgave), så du kan se, hvor stor din muskelmasse er. Ellers få en snak med din selvstændige Herbalife-Coach om, hvordan du finder ud af at måle dette. Så kan du nemt afgøre, hvor meget protein du skal have, da du skal have 1-2 g protein pr. 0,5 g muskelmasse.

Du kan også godt finde ud af, hvor meget protein du skal have, selvom du ikke har en vægt, der kan analysere kropssammensætningen. Det gør du ud fra din nuværende vægt. Det er ikke den ideelle metode, da den ikke tager hensyn til, hvor stor din muskelmasse er, men den tager i det mindste hensyn til vores forskellige kropsstørrelser.

Her kan du se, hvordan du kan beregne dit proteinbehov:

Din vægt (KG) * 1,5 = hvor mange gram proteiner skal du have?
Det tal, du får, er et fornuftigt mål for mængden af proteiner i gram, du skal indtage hver dag.

Eksempel: En kvinde, der vejer 64 kg, bør stile efter at få ca. 100 g proteiner hver dag, en mand, der vejer 80 kg, bør gå efter at spise mindst 120 g proteiner

Tilsæt lidt ekstra protein til din Herbalife Shake!

Rig på soja- og valleprotein, som hjælper kroppen med at opbygge muskelmasse og opretholde stærke knogler 5 g protein pr. portion 

Add Comment