Close
740 Herning Frijsenborgvej 12
Ring/sms: 23 34 45 26 E-mail: martin@dinwellnessguide.dk
Lettest efter kl.: 17

Nemme måder at bringe mere motion ind i dit liv på…

Er det helt umuligt at presse 30 minutters motion ind i dit travle program?

Nej, det er det ikke! Alt, hvad du foretager dig, kræver en form for aktivitet, men når vi kalder det ‘motion’, bliver det pludselig til en pligt, og modstanden kommer snigende. Det er på tide at tænke nye tanker. Regelmæssig aktivitet plejer både din krop og dit sind.Det hjælper med at reducere stress, det opstrammer og styrker musklerne, kan forbedre leddenes bevægelighed, forbrænder kropsfedt, fjerner giftstoffer, øger knoglernes massetæthed og meget mere!

Støt din krop nu – begynd allerede I DAG…

I form til livet!

Før du gennemgår nedenstående liste med vores ideer, skal du tage højde for følgende sikkerhedsforanstaltninger – uanset hvad du vælger at gøre, skal du passe på dig selv!

  • Varm op, før du dyrker motion, for at undgå skader.
  • Hvis du føler dig utilpas, så stop med at motionere, og søg hjælp.
  • Drik masser af vand, især når det er varmt.
  • Dyrk ikke motion, lige efter du har spist.
  • Før du kaster dig over nogen form for motion, bør du konsultere din læge for at blive vejledt
  • Lad være med at overdrive – for meget for hurtigt gavner ikke en krop, der har været vant til inaktivitet! Byg gradvist op, og giv kroppen tid til at justere sig.

Det kræver en vis indsats, hvis en aktivitet skal være nyttig og høre ind under kategorien ’motion’. De fleste sundhedseksperter anbefaler 30-40 minutters vedvarende fysisk aktivitet hver anden dag. Det menes at give mest. Hvis du ønsker at regulere vægten, skal du prøve at undgå at fokusere på, hvor meget fedt du ønsker at slippe af med. Vægtregulering er blot en af fordelene ved motion. Den akkumulerende effekt ved regelmæssig motion er langt mere effektiv. Bare vent og se, hvor anderledes du får det! Husk, at den mængde energi, din krop forbrænder, afhænger af aktivitetens type, varighed, forholdet mellem muskler og fedt, din alder og kondition. Du ved, at du bruger meget energi, når du sveder og bliver forpustet!

Lej en tæpperenser, og giv dine tæpper en omgang…

Og du behøver ikke at gå glip af dine yndlings- programmer i fjernsynet. Sørg bare for at se dem stående. Du kan indarbejde alle former for aktivitet. Jog eller gå på stedet, lav sprællemandshop, stræk ud, lav armøvelser med to dåser flåede tomater, spring i minitrampolin. Overvej at købe lidt fitnessudstyr som fx. en lille trappemaskine eller en kondicykel – der findes et utal af muligheder.

Har du fanget ideen?

Som du kan se, behøver de sunde motionsvaner ikke at være kedelige eller ensformige. Vær aktiv tre til fire gange om ugen, og i løbet af ingen tid begynder du at mærke forskellen. Når du er klar til at gå et skridt videre, så køb nogle motions-dvd’er eller meld dig på et motionshold, og du vil ikke fortryde det!

Kroppen har brug for den rette mængde proteiner hver dag for at forblive stærk og sund.

Add Comment