Close
740 Herning Frijsenborgvej 12
Ring/sms: 23 34 45 26 E-mail: martin@dinwellnessguide.dk
Lettest efter kl.: 17

PROTEIN EN NØDVENDIGHED FOR ENHVER KROP.

Uanset om man ønsker at tabe sig, tage på, eller opretholde sin nuværende vægt, så rækker betydningen af proteiner langt ud over muskelopbygning. Proteiner er en uundværlig og livsnødvendig ingrediens i sund optimal ernæring.

PROTEINER – LIVETS BYGGESTEN.

Protein er en vigtig komponent i hver eneste celle i kroppen. Det er en organisk forbindelse, sammensat af 22 aminosyrer, også kendt som livets byggesten.

Protein opbevares i muskler og organer, og kroppen bruger det til at opbygge og reparere vævet, såvel som til produktion af hormoner og enzymer. Proteiner gør det også muligt for blodet at bære ilt rundt i kroppen.

Sammen med fedt og kulhydrater, så er protein et makronæringsstof, hvilket betyder, at kroppen har brug for ret store mængder af det. Vores daglige proteinbehov ligger på 10% – 35% af vores totale kalorieindtag, hvor mænd har et lidt større behov end kvinder. Mangel på protein kan bevirke tab af muskelmasse, nedsat immunforsvar, ligesom svækkelse af hjerte- og åndedrætsorganer

SÅDAN PÅVIRKER PROTEIN VORES VÆGT.

Den udbredte popularitet af høj-proteinholdige diæter skyldes for en stor del deres evne til at kontrollere sult. Når protein optages i kroppen, så sender det et signal til hjernen >om at dæmpe sulten. En anden positiv effekt ved protein er dets evne til at øge hvileforbrændingen i muskulaturen.

Med alderen vil muskelmassen falde, hvis der ikke motioneres. Derfor er det at forblive nøglen til fedtforbrænding, fordi det generelt fastholder en højere forbrænding. Protein medvirker også til en lavere stigning i blodsukker og insulin.

Det betyder i praksis, at man undgår de humørsvingninger, som ofte udløses af skiftet mellem højt og lavt blodsukker. Det svingende blodsukker opleves i forbindelse med at have spist søde sager uden proteiner. I den sammenhæng, vær da opmærksom på, at visse fødevarer forsyner os med større mængder proteiner, end andre gør.

TAG PROTEINKILDEN I BETRAGTNING.

Man bør indtage sunde kilder af protein uden højt indhold af mættede fedtstoffer. F.eks. så gir sojabønner, nødder og hele korn, protein uden ret meget mættet fedt og gir dig oveni masser af sund fiber og mikronæringsstoffer. Hvis du er på udkig efter en anden god måde at få sundt protein på, så vil du kunne finde vegetabilske kilder af sundt protein i Herbalife´s produkter – det er højkvalitet og med få kalorier og praktisk taget ingen fedt tilsat. Herbalife´s produkter personliggør din daglige proteinindtagelse og opfylder din krops behov samtidig med, at de medvirker til at opbygge og opretholde mager muskelmasse, alt imens du får sund støtte til din vægtregulering.

Nu hvor du har øget din viden om protein, kan du effektivt styrke din kost, og give plads til, at du udvikler et godt helbred.

Add Comment